Rate this post

چوب پلاست چیست ؟

چوب پلاست به زبان ساده از ترکیب دو جزء اصلی و مهم پلیمری و براده چوب(خاک اره) تشکیل شده است که مخصوص استفاده در فضای آزاد هستند و در مقابل شرایط بد جوی بسیار مقاوم تر از انواع چوب های طبیعی(ترمو وود/انواع چوب روس و ….) می باشد.

چوب پلاست یا چوب پلاستیک که در واقع کامپوزیت چوب پلاستیک (Wood Plastic Composite) است از ترکیب آرد چوب یا لیگنو سلولزی با انواع پلاستیک مانند PVC، PP و PE سبک یا سنگین ساخته می‌شود.

هم چنین موادی مانند جفت کننده، کندسوز کننده، رنگدانه، ضد قارچ و ضد اکسید کننده هم به این ترکیب اضافه می‌شود.

چوب پلاست محصولی دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید چون در ساخت آن از پسماند و مواد قابل بازیافت، دور ریزهای چوب، پسماند کشاورزی و انواع پلاستیک استفاده می‌شود. طی فرآیند تولید چوب پلاست هیچ گونه پسماندی باقی نمی‌ماند که برای محیط زیست مضر باشد. حتی کربن دی اکسید حاصل از تولید این محصول با استفاده از روش فیلتراسیون آلاینده‌ها تا حد زیادی قابل کنترل است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب بخش پلاستیک آن و درصد ترکیب و مواد تشکیل دهنده جزء دو مورد اصلی و اساسی در کیفیت نهایی چوب پلاست می باشد.همچنین این دو مورد بر روی وزن مخصوص هر شاخه چوب پلاست نیز تاثیر گذار هستند.به همین دلیل قیمت های متنوعی از این محصول در بازار قابل عرضه هستند.

در واقع کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید چوب پلاست در کیفیت و ماندگاری و همچنین در قیمت گذاری آن تاثیرگذار است.

مواد استفاده و کاربرد

از این محصول در فضای آزاد برای اجرای انواع:

نمای ساختمان

کفپوش چوبی

دیوار پوش

ساخت انواع آلاچیق،سایبان،پرگولا و ….

اجرای روف گاردن و تراس گاردن(تراس سبز)

ساخت انواع فلاورباکس

محوطه سازی دور استخر،سونا و جکوزی

ایجاد حفاظ،نرده و بالکن

میز و صندلی

و … مورد استفاده قرار می گیرد.